Monday, July 7, 2008

Budak celupar.

Hari ini merupakan antara hari yang sangat memeranjatkan.Kejutan peristiwa di awal sessi persekolahan membuatkan saya tergamam dan sedih.
"Cikgu..!!!cikgu...!!!"Tiba-tiba dua orang pengawas menerpa kearahku."Kenapa...?",tanya saya sedikit pelik."Tolong cikgu..tolong,ada budak nak tumbuk pengawas".Dengan tidak melingah kan masa aku menerpa ke tapak perhimpunan untuk melihat apa yang berlaku.Hari ni pengawas buat pemerisaan rutin setiap pagi.Sayapun bertanya kepada pelajar yang biadap itu.Memang say kenal pelajar perempuan ini bermasalah.Dia bertukar kesekolah ini bulan feb 2008,dan memang dia pelajar yang mempunyai masalah sosial.Malah suka menipu.Tiada ayah.
"Kenapa awak?"saya bertanya lagi.Tak da apa-apa saje?Dia mencampakkan begnya dengan biadap sekali."Kuku dia panjang cikgu,kami minta dia potong tapi dia maki hamun kami dan campak beg dan dia suruh kami angkat beg dan ajak kami bergaduh",adu pengawas kepada saya.Tiba-tiba pelajar perempuan itu ,mengeluarkan kata-kata kesat "memang cikgu dan pelajarnya celaka",Saya cukup terperanjat dan pelik:dalam hati saya berbisik"kenap budak ni teruk sangat",Memang kami tahu dia pelajar yang bermasalah,sudah 3 bulan tak datang sekolah dan hari ini datang maki-maki pengawas dan guru.Saya hanya mampu bersabar lantas dia mengambil begnya dan keluar dari kawasan sekolah dengan selamba.Saya memanggilnya beberapa kali dia buat tak tahu saja.Memang dia pelajar yang biadap dan sukar dibentuk.Semoga Allah menyelamatkan saya dari kejahatan budak ini dan keluarganya yang porak puranda.Amin.........

No comments:

NN

Followers

About Me

My photo
Kacak,kaya,baik,sopan,berbudi,berbahasa